Saturday, April 11, 2009

~LETS MEET MY FAMILY~

My Family and their famous quotations..




Start with ABAH(dad)- 'Oo oo oo oo oo...' He use that to calm me. Bangah & Balang use that to
tease me!!

EMAK(mom)- 'Mak bilang sampai 3,kalau x bangun,taulah!1..2...' bertempiaran ku lari masuk bilik air.Takut!! the only person who can wake me up from sleep. Abah pun x reti nak kejut anak dara ni. So,abah akan ugut panggil mak kalau aku xnak bangun..


ALONG- 'Haa...masuk sini sini sini,pastu sini plak' guna isyarat tangan sebab die x mahir guna kanan atau kiri. Selalu kene marah dgn abah sebab mase driving mcmane nak tgk tgn die kat tmpt duduk belakang!


BANGAH- 'Hasyihalamin' haa..phm x?mcm2 bhs kluar drpd mlt die kalau dh geram sgt! Terutamanya dgn kucing n budak kecik.Selalu anggap dirinya ialah Wunan (Wira Tunggal) dgn kuasa 99 petala langit.Mandi berjam2!!


BALANG- 'Mak..Balang nak makan ape?' sentiasa x boleh buat keputusan kalau makan kat kedai.so,mak aku yg kene orderkan. sgt suka pecahkan & jatuhkan barang. PLAYBOY!!hensemlah konon..Perasan!! Blah la Balang..



KAKAK- Akulah tu! He He.. 'Tonggenglah kau' that's what i say when i geram. Slalu tgk english movie pastu ajuk diorang cakap.terutamanya P.S. I Love U and bring it on 1,2,3,4.. 'Boo that freak!!'


ADIK- 'Kakak..nak tau x,td kan....' tak boleh diam 5 minit pun adikku yg sorang ni. suka jatuhkan barang jugak. Kelam kabut. Sensitif.Low Tech!hahaa. Cepat marah tp senang pujuk.Hasil didikkanku.Semuanya report kat aku.we share evrything. Love you sis!!



ABG MAN - 'Buddhek!!' Abg iparkuSelalu ajar aku ckp jawa. Haha.. Suka ambik gambar aku tido pastu ugut aku. Selalu rosakkan lagu coz die hentam je lirik & nada lagu. Yg penting die pernah pakai topi keledar naik kereta! Selalu belikan hadiah untuk aku. Ha ha ha... A.Man,jgn lupe kamera!!



DINIY - My first nephew. Die x reti cakap pape lagi. He should call me Mak Uda,tp diorg
selalu ejek Mak Kuda. Jgn betul2 die panggil tu sudah. Tp rasanye mcm ye je..

4 comments:

fa-aja-aja said...

weiii cik kak! pehal gambar ko sorang je ko decorate mcm2?? diskriminasi kekeluargaan betoL

mak KUDA ye? (sambiL angkat kening sebeLah)
habes ah ko pasni..ngiahaha (ketawa kejam) sapa suh ko revealkan titik keLemahan ko..dha tau aku suka cari gaduh..heh~

wakaka..best entry nih!

drbalqis said...

hahaha,best dgr mak kuda tu,gmbar dia berabis ah,,haha
anywy,ur nephew much more cuter than u.haha

intanpayung said...

cik balqis oi,
diniy tu comel ikut sape?
ikut mak kuda dialah..
eh,silap..MAK UDA diala...

intanpayung said...

haha..wey pot,
nama pon blog aku,
mestilah aku yg paling hot sekali!
p.s: pot mmg suke ngegehkan aku!