Wednesday, May 27, 2009

Movie's director out there,(II)

Haritu dah janji nak post pasal mimpi kedua yg boleh buat movie kan?
here we go!
genre kali ni lebih kurang sama jugak..thriller!
Jeng..jeng..jeng..
pelakon utama mestilah aku!
Location x sure kat Msia or egypt. Rase2 mcm kat msia,tp mcm kat egypt pun ade.
xde signboard plak dlm mimpi tu.

ceritanya bermula begini.
mase tu aku still blaja medic,tp up lagi.
kerja sambil blaja kot.So,kat hospital tu,kami ade bilik sendiri and masing2 ada satu cadaver.
kami punye busy ni,sampai kadang2 tak smpat balik rumah.tisurlah kat bilik kita yg ade cadaver tu.

Satu hari tu,aku & Tqah Mamat (eh,Tqah pun ade?) balik lambat coz kami nak study pasal cadaver.mmg dah pakat nak guna cadaver aku. So,kitorg pun studyla.. Tqah mlm tu mcm kasar & ganas sikit. Selamba je die tarik2 muscle,lipat2 lengan,kaki cadaver aku. Aku mcm dah cuak sebab buat cadaver mcm tu.Yelah,kan mayat manusia tu.cuak je cadaver tu bangun pastu sekeh kitorang. Tqah siap suruh aku pegang cadaver tu sebab die nak tarik satu muscle yg susah sikit,punyalah ganas tqah sampai aku terbaring atas cadaver tu.EEEeee...takut!!
pastu,kitorg dgr cadaver tu keluarkan satu bunyi mcm mengerang. meremangnyelah bulu tengkuk kitorg. tak tau sama ade bunyi yg dihasilkan tu adalah tindakbalas kimia setelah kitorang 'melipat2kan' cadaver itu,atau mayat itu sedang mengerang kesakitan.
terus kiotrg tutup cadaver tu,pastu balik rumah.

Lepas kitorg balik,aku rase x sedap hati sungguh.Cadaver tu mcm x puas hati dgn aku.dahlah aku owner die.dia aim akulah! esoknya aku buat keputusan apply cadaver baru.lagipun cadaver smalam tu dah rosak habis dah! permohonan aku dterima. SO,daptlah cadaver baru.Fresh..lelaki.mude lagi,dalam 27-28 tahun.muka pun jelas je. Aku ajak kawan2 aku buat bacaan yasin sikit. A fresh new start,& aku xnak roh cadaver tu 'macem2'.

Fuh..lega..rase cm everythings back to normal.Esoknya, aku eluar g pekan sorang,pastu lepak2(doktor melepak??) jap kat satu restoran ni,basahkan tekak.
Tetiba,dtg sorg laki ni,pakai kot kelabu dari seberang jalan senyum kat aku.
EH,mcm kenal je..pastu dia dtg ke arah aku.
OMG,rupe die sebijik mcm cadaver yg aku baru dapat tu. Tidak kusangka,muka die mase jd manusia sangatlah hensem. bersih je.mcm muke lelaki dlm videoclip arab, sandra-beblad el ghourbi. Haa..sape suruh tgk lagu2 arab byk sgt!kan dah terbawak2.

Okeh2 sambung balik.
Aku sebenarnya dh cuak giler,tp muka mestilah cool! Pastu,dia kenalkan diri dia.
Sah..mmg roh cadaver tu! rupe2nye dia nak mintak tolong aku. Dia mati sebab kene aniaya. jadi,dia x tenang. Dia mintak aku tlg siasatkan. Ces,aku x takut pun mase tu. X rase mcm ckp dgn hantu. mentang-mentanglah hensem. So,aku xde pilihan lain melainkan tolong die.
Perjalanan seterusnya aku x ingat. maybe sebab dah beberapa hari dah mimpi tu,lupe dah!

Cerita selanjutnya,aku serahkan kepada pngarah. suke hatilah nak buat ape.
Haa..ape macam?ni pun boleh buat movie kan? best kan jln cerita die?
hahaha... kalau cadaver tu tak hensem,pikir 7 kali gak nak tolong ke tak. Tp aku sure,aku mesti tlg gak coz aku takut nanti dia tunjuk muka seram die pastu ugut aku!hahaha
memain jek!

Okeh2..nak siap ni.ade sesi photography..Weee..!!!


Heroin cerita tu=akulah!!





2 comments:

sepet yamauchi said...

wah...
hebat nie..
ko nk wat movie..
si nad cerpen..
aq nk wat pe ek?

drbalqis said...

ada2 ja mimpi ko ni intan..ko x yah berangan nk jdi heroin,dr da msa dpn ko,kekeke